Als afnemer wilt u op een zo efficiënt mogelijke manier productdata van EZ-base halen om te kunnen gebruiken voor uw doeleinden. Hiervoor heeft EZ-base de ArtLink ontwikkeld.
Met de ArtLink wisselt u bestanden uit met ons platform om uw productselectie in EZ-base te bepalen en alle verrijkte productdata in een exportbestand weer terug te ontvangen.

EZ-web bevat enorme aantallen artikelen van vele leveranciers. Een groothandel of inkoopcombinatie wil hieruit een artikelselectie kunnen maken die voor hen relevant is. Daarom kan een koppeling tot stand gebracht worden tussen de eigen artikelinformatie en de artikelinformatie uit EZ-web. Het koppelen wordt “ArtLink” genoemd.

Wat is de ArtLink

De ArtLink is een bestand dat automatisch uit uw ERP-systeem kan worden gegenereerd. Hierin geeft u de leveranciersgegevens van de gewenste producten mee, zoals artikelnummer en GTIN, om in EZ-base een koppeling met de leveranciersproducten te kunnen leggen. Op alle mogelijkheden met het ArtLink formaat komen wij verder onderaan terug.
U kunt contact opnemen met uw ERP-leverancier om ons ArtLink formaat, klik hier voor de volledige beschrijving, uit uw systeem te laten opmaken en exporteren.
Uiteraard is het heel belangrijk dat de leveranciersgegevens in uw ERP-systeem correct en zo volledig mogelijk zijn gevuld, dit verhoogt uw kans op een koppeling met het desbetreffende product in EZ-base.

Voordelen van de ArtLink

  • U blijft uw assortiment beheren op één centrale plaats, uw eigen ERP-systeem.
  • Door het periodiek plannen van uw ArtLink import kan uw assortiment al de volgende dag in EZ-base zijn aangepast.
  • Allerlei mogelijkheden tot optimalisatie van uw exportbestand d.m.v. 1 enkel ArtLink bestand.
  • Mogelijkheid om consequent uw productselectie te verversen voor uw catalogus of voeding van E-commerce.
  • De vakhandel heeft direct in zicht welke producten uit haar assortiment beschikbaar zijn in EZ-base en welke niet.
  • De vakhandel kan via de ArtLink de beschikbare productinformatie van de leveranciers verrijken met eigen productinformatie (classificatie, gerelateerde artikelen, vrije velden, synoniemen)
  • De leverancier krijgt inzicht welke producten de vakhandel wil ontvangen van de leveranciers.
  • De leverancier krijgt inzicht in het assortiment van de vakhandel.

Hoe start u een ArtLink op

U neemt contact op met uw ERP-leverancier en bespreekt de ArtLink. Als u het bericht hebt gekregen van uw ERP-leverancier dat het ArtLink bestand gegenereerd kan worden en er een 1e testbestand kan worden opgemaakt, dan neemt u contact op met EZ-base.
EZ-base zal een FTP-account aanmaken op een server met daarin 2 mappen, een “/in map” en een “/out map”.
In de “/in map” kan het ArtLink bestand elke dag automatisch worden geplaatst door uw ERP-leverancier en in de “/out map” zal het exportbestand worden neergezet waarin alle informatie staat van de gekoppelde leveranciersartikelen uit het ArtLink proces.

Naast het aanmaken van dit FTP-account moeten er in uw web-omgeving ook 2 taken worden gepland, een importtaak en een exporttaak. Daarmee weet ons systeem dat er ArtLink bestanden automatisch dienen te worden ingelezen en dat er automatisch een exportbestand moet worden opgemaakt met alle resultaten van het ArtLink proces.

Wilt u ook gebruik maken van de vele ArtLink voordelen? Kijk hier voor een uitgebreide uitleg.
Heeft u toch nog vragen? Neemt gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.